Saturday, 14 December 2013

masa



selamat malam
final makin dekat
aku sepatotnya buka buku dan mula menelaah
bukan menghadap blog dan sebagainya
sedar dah ada cuma kesedaran tu tak cukup lagi
hari ni duduk tak buat pape pun
masa berlalu dengan cepat tanpa aku sedar
hari berlalu tanpa pandang aku yang masih ditempat yang sama
yang tidak melangkah seiring bersama masa
masa kejam atau aku yang kejam
mestilah aku yang kejam terhadap diri sendiri
sebab?
 sebabnya masa tidak boleh berubah atau diubahkan
tapi aku?
aku boleh je berubah untuk kearah kebaikan
boleh ubah fikiran dan apa yang aku buat sekarang
terbukti aku yang bersalah sekarang
bukan la masa
jangan mudah menyalahkan sesuatu jika kesalahan tu memang terbukti adalah dari kita
andai kita berusaha tapi tidak mampu untuk mendapat yang terbaik
sekurang kurangnya kita dah berusaha untuk menjadi yang terbaik
saat tu kita mesti tawakal kepada Allah
sesungguhnya Allah tahu yang terbaik untuk hambanya :)

berubah la sebelum masa mengejek kita pada masa hadapan
masa tidak mampu berulang
andai kita punya cita cita yang tinggi
kejar la selagi kita mampu
bangkit lah dari kegagalan walaupun beribu kali kita terjatuh
jangan mudah berputus asa dengan setiap kegagalan
jadikan setiap kegagalan sebagai pembakar semangat dan motivasi untuk masa hadapan

dah macam salah kos je aku ni .mungkin aku patot ambil kos kaunseling bukan kejuruteraan .haha
apa pun yang aku ambil aku cuba untuk menadi dan mendapatkan yang terbaik

assalammualaikum






No comments:

Post a Comment